מריחים קלפיות? אושר תקציב הבחירות

    איתי גדסי No Comments on מריחים קלפיות? אושר תקציב הבחירות

    ועדת הכספים אישרה את תקציב ועדת הבחירות המרכזית לשנת 2019: 302 מיליון ש"ח

    בחירות צילום: יעקב נחומי, פלאש 90
    13:30
    17.05.24
    קובי פינקלר No Comments on קצינים מספרים על קרבות ג'בליה: "הלחימה האלימה ביותר"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ועדת הכספים אישרה את תקציב ועדת הבחירות המרכזית לכנסת ה-21 לשנת 2019.

    מדובר בתקציב השוטף שנועד להיערכות המתמדת של ועדת הבחירות המרכזית בכל עת, במקרה של הקדמת הבחירות. אין מדובר בתקציב הכולל במקרה של קיום מערכת בחירות, במקרה כזה, ועדת הכספים מתכנסת על-מנת לאשר את התקציב הכולל לקיום מערכת הבחירות באופן נפרד. בפעם הקודמת עמד תקציב מערכת הבחירות עצמן (ב- 2015) על כ- 2.5 מיליארד ש"ח. ועדת הבחירות המרכזית פועלת עפ"י חוק הבחירות לכנסת ונועדה להכין בין מערכת בחירות אחת לאחרת, את התשתית לקיומן, גם במקרה שהן יוקדמו. בניגוד לתקציב ועדת הבחירות בשנים 2017-2018, אז עמד על 19 מיליון ש"ח בכל אחת מהן, ב- 2019, תקציבה יעמוד על 302 מיליון ש"ח, כלומר סכום גדול יותר, בשל העובדה שעפ"י החוק הבחירות אמורות להתקיים ב- 2019 וההיערכות צריכה להיות מוגברת לקראתן. זאת בדומה לתקציב הבחירות המקורי לשנת 2015 שעמד על 241.7 מיליון ש"ח.

    מנכ"לית ועדת הבחירות המרכזית לכנסת ה- 21, אורלי עדס: "הצעת התקציב כוללת את מרב הצרכים לקיום מערכת בחירות ומתן מענה לכל תרחיש אפשרי. כרגע מבחינתנו הצעת התקציב נועדה להיערכות לבחירות שיתקיימו במועדן, בנובמבר 2019". עדס הסבירה עוד, כי "בכדי להגיע לשיא ההליך של הבחירות, שהוא המבצע האזרחי הגדול במדינה, נדרשת ועדת הבחירות להכנות מרובות בהליך רב-שנתי ורב שלבי מורכב, שמתחיל מיד בתום מערכת הבחירות לכנסת ונמשך על-פני כל התקופה העומדת לרשותה עד לתקופת הבחירות הבאות, קרי 3 חודשי פעילות אינטנסיבית במיוחד, ששיאם כאמור, ביום הבחירות לכנסת ופרסום תוצאותיהן".

    התקציב ל- 2019 כולל: הוצאות תפעול וארגון; 11,8 מיליון ש"ח, 57.1 מיליון ש"ח לפעולות של הכנות לקראת הבחירות, בין השאר שכירת מקומות למיקום ועדות קלפי וכד', 62.3 מיליון ש"ח לתשלומי שכר עובדי ועדת הבחירות, 76 מיליון ש"ח למימון פעולות הכנה ליום הבחירות עצמו, 66.7 מיליון ש"ח לשכר עובדי יום הבחירות עצמו ועוד. מבין ההוצאות תשלומי שירותי מנהלה והוצאות לכנסת, שבה שוכנים משרדי ועדת הבחירות המרכזית. 2.6 מיליון ש"ח לשכירה ואחזקה של משרדים אזוריים, 2.2 מיליון ש"ח לאחזקת המרכז הלוגיסטי, 1.2 מיליון ש"ח עבור דואר, מערכות תקשורת ומשלוחים, 160 אלף ש"ח להדרכה, השתלמויות, לימודים ורווחת עובדי ועדת הבחירות. תקציב פעולות ההכנה לקראת הבחירות עצמן יעמוד על 37.4 מיליון ש"ח, 2.58 מיליון ש"ח פעולות הסברה לציבור לקראת הבחירות, 2.4 מיליון ש"ח לפרסום מודעות בעיתונים, 24 מיליון ש"ח עבור מחשוב.

    מנכ"לית הוועדה, הגב' עדס, השיבה לשאלות חברי הכנסת בוועדה, ששאלו מה יקרה אם יוחלט על הקדמת הבחירות ואמרה: "התקציב המוצע נכנס לתוקף מיד, אם כי נוגע לשנת התקציב 2019 ואם יש בחירות במהלך אותה שנת תקציב או לפני, אנחנו באים לבקש תקציב מיוחד למערכת הבחירות עצמה מוועדת הכספים".

    התקציב אושר פה-אחד.



    0 תגובות